vrijdag 10 augustus 2012

Klassieker gay porno: El Paso Wrecking Corp.

El Paso Wrecking Corp. is een Amerikaanse gayfilm van Joe Gage uit 1977. In de hoofdrollen Richard Locke en Fred Halsted, maar ook met een optreden van hetero-ster-actrice Georgina Spelvin.



Het verhaal
Hank en Gene zijn trucker af nadat ze dronken zijn geweest. Ze zoeken nieuwe werk, maar raken vaak afgeleid door andere mannen...

De regisseur
De 90 minuten durende film is het tweede deel van Joe Gage's "Working Man Trilogy". Joe Gage is een pseudoniem van Tim Kincaid. Gage's "Working Man Trilogy" begint met Kansas City Trucking Co. (1976), en eindigt met L.A. Tool & Die (1979).
Joe Gage trad in 2001 toe tot GayVN Video Awards Hall of Fame vooral door deze trilogie. In 2006 plaatste Adult Video News "Working Man Trilogy" in de top tien van meest innovatieve, belangwekkende en geilste gayfilms aller tijden. In het eerste deel is de sex anoniem, in deel twee ontstaat er kameraadschap en in deel drie liefde.

De spelers
De hoofdrollen zijn voor Richard Locke (Hank), Fred Halsted (Gene), Beth McDyer (Lil), Georgina Spelvin (Millie, Roadhouse Owner), Steve King (Will, Voyeuristic Man), Jeanne Marie Marchaud (Voyeuristic Woman), Stan Braddock (Ox, Foreman), Aaron Taylor (Jim, Man in Car), Robert Snowden (Wayne, Man in Car), Keith Anthoni (Boyd, Bike Rider), Kenneth Brown (Chuck, Stranded Motorist), Rob Carter (Homer, Mechanic), Clay Russell (Roy, Park Ranger), Veronica Compton (Cindi), Guillermo Ricardo (Diego, Gardener), Lou Davis (Roger, Repairman), Jared Benson (Seth), Mike Morris (Mr. Harris), Hal Dorn, Tim Kincaid, Ty Harper, Elmer Jackson, Yank Jankowski, Christian Laage, Buck Lingren, Bill Oberfeldt en Al Yeager

Fred Halsted zou zelfmoord plegen nadat zijn geliefde Joey Yale aan aids overleed. Richard Locke, die in alle drie delen te zien was, overleed aan aids in 1996.

Aanbeveling
Dirtymoviedevotee (dries.vermeulen@hotmail.be) op IMDb: "EL PASO, sandwiched between the two other Gage masterpieces, may be the most satisfying entry of the triptych as it fleshes out characters more deeply than its precedent but eschews the drama queen histrionics of the closing chapter. The concept of plot should not be considered strictly from the Hollywood point of view as it's more reminiscent of the free association of European and more specifically French cinema, bringing to mind the likes of Godard and Bresson, while still providing all the incendiary sex this skilled filmmaker can muster, making this movie hog heaven for a dirty movie devotee like myself."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten